F.A.Q.

Dette er Lyngby og Gentofte Gymnastiks "Frequently Asked Questions". Her er en oversigt over ofte stillede spørgsmål og vores svar herpå - det kan være en hurtig og effektiv måde at få besvaret netop dit spørgsmål på uden at skulle skrive eller ringe til os. 


Indhold

 
Tilmelding, undervisning og afmelding

Hvorfor er tilmeldingssiden blank?
Hvorfor kan jeg ikke oprette en profil?
Hvornår åbner tilmelding for mig?
Hvorfor skal jeg angive mailadresse og mobilnummer ved oprettelse af profil?
Må jeg tilmelde mig et hold for en anden alder?
Kan jeg ændre i min profil efter oprettelse?
Hvor længe varer min tilmelding til et hold?
Hvad vil det sige at komme på venteliste?
Hvornår får jeg besked om, om jeg er kommet på holdet?

Må jeg få en prøvetime?
Må jeg tage en ven(inde) med til træning?
Må jeg være i salen/hallen med mit barn?
Hvor foregår undervisningen?
Hvordan bliver man en del af GymStarkonceptet?

Kan jeg skifte til et andet hold efter sæsonstart?
Hvordan afmelder jeg mig igen?
Kan jeg få refunderet mit kontingent?
Får jeg refundering når en træning aflyses?
 
Hold, tilmelding og afmelding
Hvorfor er tilmeldingssiden blank?
Dette skyldes typisk en af nedenstående årsager:
1) Systemet Conventus, som foreningen bl.a. bruger til holdtilmelding fungerer oftest ikke i udlandet. Er du i udlandet, når tilmeldingen åbner, skriv da til info@lg-gymnastik.dk, så vi kan finde en løsning.
2) Nogle arbejdscomputere blokerer pop up-vinduer, så tilmeld om muligt via en privat computer, en tablet eller en smartphone.

Hvorfor kan jeg ikke oprette en profil?
Ved tilmelding både til hovedsæsonen og til forårssæsonen åbnes for nuværende medlemmer før nye medlemmer. Derfor kan der i de første par dage ikke oprettes en ny profil ved tilmelding til et hold.

Hvornår åbner tilmelding for mig?
Tilmelding til hovedsæsonen åbner ad tre omgange.

1. Tilmelding åbner først for AKTIVE MEDLEMMER. Som aktivt medlem tæller et medlem, der i indeværende kalenderår har været tilmeldt et hold i hovedsæsonen.

2. Tilmelding åbner dernæst for VENTELISTEMEDLEMMER FRA HOVEDSÆSONEN, FORÅRSSÆSONDELTAGERE og SØSKENDE TIL AKTIVE MEDLEMMER.

3. Tilmelding åbner sidst for NYE MEDLEMMER.

Se datoerne for de tre tilmeldingsdatoer i Kalenderen.

Hvorfor skal jeg angive mailadresse og mobilnummer ved oprettelse af profil?
Først og fremmest bruges din mail og mobilnummer som brugernavn, når du skal logge ind på medlemslogin.
Derudover sender foreningen vigtige beskeder ud både på mail og sms. Dette inkluderer både aflysninger og ændringer ang. holdet samt informationer om foreningens events, nye hold, tilmelding mv.

Må jeg tilmelde mig et hold for en anden alder?
Holdenes aldersbegrænsninger er sat for at skabe de mest optimale rammer for leg, læring, energi og glæde på holdene. Derfor stræber vi også som udgangspunkt efter, at gymnasternes alder ikke afviger fra holdtitlen. Vi foreslår at alle gymnaster starter på et hold med en tilsvarende alder. Herfra kan man altid rykke rundt, hvis træner og gymnast/forældre i samarbejde finder ud af, at det er en god ide.

Kan jeg ændre i min profil efter oprettelse?
Ja, du kan altid ændre dine personlige oplysninger i din eller dit barns profil ved at logge ind på medlemslogin, HER.

Hvor længe varer min tilmelding til et hold?
Når du tilmelder dig, er det for en sæson ad gangen. Selvom sæsonprogrammet minder om hinanden fra år til år, så sker der ofte nogle ændringer i tidspunkter, aldersgrupper, mv. og derfor, kan vi ikke overføre din tilmelding fra et hold i en sæson til den efterfølgende sæson.

Du skal derfor tilmelde dig på ny, hvis du ønsker at gå på holdet igen sæsonen efter.
Nuværende medlemmer har ret til tilmelding før nye medlemmer. Du kan se tilmeldingstidspunktet for netop dig i vores kalender.

Hvad vil det sige, at jeg kommer på venteliste?
Hvis et hold er fyldt, kan du tilmelde dig ventelisten. Det er gratis at stå på venteliste, og du vil stå her, indtil du får tilbudt en plads på holdet. Holdtilmeldingerne og ventelisterne slettes, når sæsonen slutter og overføres dermed ikke til den efterfølgende sæson.

Hvornår får jeg besked om, om jeg er kommet på holdet?
Hvis holdet allerede er fyldt, når du tilmelder dig, kommer du på venteliste. Her vil du stå, indtil der opstår plads på holdet. Det er ikke muligt at fortælle præcis, hvornår du kan regne med en plads på et hold, da der er flere faktorer, der spiller ind på dette. Du kan selv tjekke din plads på ventelisten ved at logge ind på medlemslogin, HER.

Må jeg få en prøvetime?
Foreningen giver ikke prøvetimer. Ofte har vi meget fyldte hold med tilhørende venteliste, og vi kan derfor ikke tilbyde prøvetimer. Til gengæld tilbyder vi prøverperioder. Indtil tre uger fra sæsonstart eller indtil tre uger fra tilmeldingstidspunktet tilbagebetales det fulde kontingent med undtagelse af et administrationsgebyr på kr. 200,- Dette gælder dog ikke på hold af op til ni ugers varighed.

Må jeg tage en ven(inde) med til træning?
Som udgangspunkt er det ikke tilladt at tage venner og veninder med til træning, da holdene ofte er fyldt med tilhørende ventelister. På enkelte hold, kan det tillades at have en ven(inde) med, hvis der mangler tilmeldinger, men i sådanne situationer hører du fra enten administration eller træneren.

Må jeg være i salen/hallen med mit barn?

(Nedenstående gælder naturligvis ikke hold med enten voksendeltagelse eller voksenmotion).

Som udgangspunkt er alle hold i foreningen uden forældredeltagelse. Dette sikrer en større koncentration hos børnene og mere ro til gymnastikken. Har dit barn svært ved at komme i gang, kan du hive fat i en mini- eller hjælpetræner, som med glæde vil tage dit barn i hånden indtil han/hun er blevet tryg ved situationen.

Der kan i enkelte tilfælde laves særlige aftaler om at blive inde til træningen fx de første 5-10 minutter, men dette kan alene aftales med den enkelte cheftræner for holdet.

Bemærk desuden at der i løbet af sæsonen er kigge-på-dage. Se hvilke uger der er kigge-på-dag for dit hold på den specifikke holdbeskrivelse.

Hvor foregår undervisningen?

På tilmeldingsbekræftelse står, hvor undervisningen vil foregå. Find alle vores forskellige undervisningssteder HER. Der skal tages forbehold for enkelte ændringer i løbet af året, hvor det muligvis vil blive nødvendigt at flytte træningen pga. aflysninger i den almindelige sal/hal. I tilfælde af ændringer sendes mails ud i god tid samt en påmindende sms før eller på dagen.

I nogle af de haller, vi underviser, er der forskellige sale. Tjek derfor holdbeskrivelsen eller din tilmeldingsbekræftelse for at finde ud af, hvilke sal du/dit barn skal træne i.

Hvordan bliver man en del af GymStarkonceptet?

GymStars er foreningens udtagede gymnaster og består at Talent-, Aspirant-, Rep- og After Rep-hold. Det kræver som udgangspunkt audition at komme på et GymStarhold. Læs om GymStars, audition og alt dertilhørende HER.

Kan jeg skifte til et andet hold efter sæsonstart?

Hvis der er pladser på det ønskede hold, er det muligt at flytte hold efter sæsonstart. Skriv en mail til info@lg-gymnastik med oplysninger om deltagerens fulde navn og fødselsdato, navn på hold, træningsdag, sted, tidspunkt samt informationer om det hold, der ønskes overflytning til. Bemærk, at der kan være forskel i pris, så der skal muligvis tillægges et mindre beløb.

Hvordan afmelder jeg mig igen?

Afmelding kan alene ske ved skriftlig henvendelse til info@lg-gymnastik.dk. Ved afmelding skal man oplyse deltagerens medlems-ID, fulde navn og fødselsdato, navn på hold, træningsdag, sted, tidspunkt, indmeldelsesdato samt kontooplysninger. Se vores handelsbetingelser HER.

Kan jeg få refunderet mit kontingent?

Indtil tre uger fra sæsonstart eller indtil tre uger fra tilmeldingstidspunktet tilbagebetales det fulde kontingent med undtagelse af et administrationsgebyr.

Indtil 1. december tilbagebetales det halve kontingent med undtagelse af et administrationsgebyr.

For hold af op til ni ugers varighed tilbagebetales det fulde kontingent minus kr. 200,- i administrationsgebyr alene ved skriftlig afmeldelse senest en uge før kursusstart. Der kan herudover refunderes i løbet af kursusforløbet ved dokumenteret sygdom.

Se vores handelsbetingelser HER.

Får jeg refundering når en træning aflyses?
Det er sjældent, men der kan pga. ændringer i halfordelingen forekomme aflysninger og ændringer på et hold i løbet af en sæson.
Foreningen vil i videst muligt omfang forsøge at finde erstatning for aflyste træninger, i denne sammenhæng kan træningstider og steder ændres.
Der kan forekomme op til 3 aflysninger i en hovedsæson, svarende til 10% af undervisningen. For en forårssæson er det gældende at der kan forekomme maks. én aflysning. 
Trænere, sæson og kalender
Hvordan forholder foreningen sig til børneattester?
Der er indhentet børneattester på samtlige trænere over den kriminelle lavalder.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med cheftræneren på mit hold?
Du kan møde dine trænere på hjemmesiden HER. Klik på Cheftrænere, hvor du kan læse om deres LG Uddannelse og du kan finde kontaktinformation.

Hvornår er der Åben Træning?
Vi afholder Åben Træning som udgangspunkt tre gange om ugen i vores Gymnastikcenter i Hal 2 i Kildeskovshallen. Der kan dog komme aflysninger pga. interne eller eksterne kurser, aflysninger fra hallens side eller andet. Følg Facebookgruppen LG Gymnastik Åben Træning og få opdateringer hver uge på aflysninger eller inviationer til særlige events. Læs mere om Åben Træning og Gymnastikcenteret HER.

Hvornår er der kigge-på-dag?
Til kigge-på-dagene har du mulighed for at se, hvad dit barn laver til gymnastiktimen. Bemærk at hver cheftræner har sin måde at afholde kigge-på-dag på. Nogle laver en almindelig træning, andre lader den være en miniopvisning. Der er typisk kigge-på-dag 2-3 gange på en sæson fordelt på to gange før jul og en gang efter. Herefter skal der være ro til at øve til forårets opvisning.
Find de præcise datoer i din tilmeldingsbekræftelse eller spørg din cheftræner. 

Er der træning i ferierne?
Nej, foreningen følger skolernes ferie, hvilket betyder at der ikke er træning i efterårsferien, juleferien, vinterferien, påskeferien eller på helligdagene. Der sendes påmindelser ud på mail/sms om disse. Se desuden altid ferier og aflysninger på holdbeskrivelsen eller i kalenderen HER.

Hvad er LG's Forårsopvisninger?
Efter hver hovedsæson afholder LG traditionen tro deres forårsopvisninger, hvor vi afslutter sæsonen med flotte shows med flotte kostumer, farveruge balloner, fantastisk lys og lyd og meget mere. Der er forårsopvisninger for stort set alle hold. Det fremgår af hver enkelt holdbeskrivelse, hvorvidt holdet deltager i opvisning, og hvornår opvisningen ligger
. Deltagerpris 75 kr., billetpris voksen: 75 kr., billetpris barn (<12 år) 40 kr.

Hvad er LG's GymnastikJuleland?
GymnastikJuleland er LG gymnastiks svar på en aktiv julefest for hele familien, hvor alle aldre inviteres til workshops med spring, parkour, dans, akrobatik og glad gymnastik. Arrangementet afsluttes med GymStar Juleshow fra vores repræsentationshold.

Hvor kan man følge med i LG gymnastik?
Følg os på Facebook, Instagram, Youtube og Snapchat (lggymnastik).

Hvor kan man se billeder og videoer fra opvisningerne?
Hurtigst muligt efter vores opvisninger lægges videoerne på vores Youtube-kanal og billeder lægges på vores Facebook-side. Du kan desuden også følge LG på både Instagram og Snapchat under navnet LG Gymnastik.
OM LG
Her kan du læse mere om Lyngby og Gentofte Gymnastik Forening og lære om os og vores indflydelse på børn i Gentofte og Lyngby kommune. 
KONTAKT OS
OM LG
Her kan du læse mere om Lyngby og Gentofte Gymnastik Forening og lære om os og vores indflydelse på børn i Gentofte og Lyngby kommune. 
KONTAKT OS
Medlem af:
Sponsor:
Lyngby og Gentofte Gymnastik (Lyngby Gymnasterne) | Adolphsvej 25 | 2820 Gentofte | info@lg-gymnastik.dk